08 September 2009

SipAkaH yG tAk pErNaH mEnaNgIs. . . . . . .


Tertarik aku bila mendengar sebuah lagu yg disiarkan di corog radio IKIM seusai saje mndengar ceramah tafsir yg disampaikn oleh ust zahazan mohamed pd pagi selasa yg di sangkakn isnin 8/9,krn pd hari isnin tu cuti umum nuzul Quran. .
aku menyedari hal itu semasa nk msuk kuliah apabila aku tengok kitab yg aku bwk xsame dgn bebudak sekuliahku coz ari tu ade kelas Qiraat..
tapi kitab yg aku bawak,kitab fiqh manhaji. .huhu baru aku t'sedar bahwa itu hari selasa.
malu jgk cket2 kt kwn2 aku. . .
tp ade jgk yg senasib dgn aku..
bergegas la aku balik kt hostel untk ambil kitab qiraat,coz aku sgt meminati subjek tu. .
nseb ade basikal. .xde la ltih sangat lau nk dbandingkn dgn b'jln kaki. . .
aish,panjang lak citer aku. . .
juz nk kongsikn lirik lagu yg smpat aku salin n dpt same2 kite m'hayati apa yg t'kandung dlm lirik lagu nie. . .
lau xsilap aku,lagu ni dinyanyikn oleh Zubir Ali..
aku pn xkenal sape penyanyi tu. .
lagu lame kot. . .
lau ade mse,search la kt youtube. .

"Siapakah yg tak pernah menangis
Disetiap ketawa dan lupa
Siapakah di antara kita
Yang memalingkan muka
Ketika mendengar kalimah tuhan?
Banyak bukti yg dapat diberi
Sepanjang hidup yg sesingkat ini
Lautan manusia berombakkan
Kebenaran terdampar di pantai kecewa
Air mata seperti mutiara
Apakah itu rasa keinsafan
Rintihan hati dari hati yg rindu
Apakah hakikat cinta itu."

Bookmark and Share

0 comments:

Catat Ulasan